Forum OberKommando der Luftwaffe Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Szkoła dowodzenia na poziomie batalionu sił kombinowanych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OberKommando der Luftwaffe Strona Główna -> Bar
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CMHQ_vonIzzy
Kolekcjoner Kufaji
Kolekcjoner Kufaji



Dołączył: 27 Lis 2005
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Izabelin

PostWysłany: Czw 21:19, 23 Lis 2006    Temat postu: Szkoła dowodzenia na poziomie batalionu sił kombinowanych

Combat Mission, szkoła dowódcy batalionu sił kombinowanych.
Filip von Izabelin
2006

Witam wszystkich kadetów!
Celem tego „wykładu” jest przybliżenie mniej doświadczonym graczom CM sposób w jaki powinno planować się walkę. Metoda którą posługuję się, to zmodyfikowana przez mnie metoda US Army, dostosowana do realiów CM.

Rozdział 1: Analiza

Od czego zaczynamy:
Nie interesuje mnie co kupiłeś w QB, etc... Wybór sił jest Twój, albo mógł być przydzielony przez dowództwo, i tak będziesz musiał go użyć. Są za to pewne kroki które musisz podjąć.

Analiza celu:
Lokalizujemy cele (flagi). Zapamiętujemy ich pozycje. Następnie wyłączamy je (shift-f). Oczywiście wyłączenie ich nie jest konieczne, ale jest przydatne, bo nie rozprasza się uwagi tak niepotrzebnymi rzeczami jak flaga. Flaga sama w sobie jest nagrodą za wykonanie planu misji, ale sama w sobie nie stanowi wartości taktycznej. Wdg. Mnie, nawet przeszkadza, zasłaniając dowódcy prawdziwy cel misji, i powoduje niepotrzebne straty. W takim razie co jest celem, skoro nie flaga?
Celem jest „punkt kluczowy” kontrolujący flagę. W 99% wypadków nie jest to pozycja flagi. Ten punkt kluczowy to np. Wzgórze z którego można prowadzić ogień na flagę, albo las na flance flagi, który odcina dostęp do flagi. Określenie punktu kluczowego to połowa zwycięstwa. Punkt kluczowy charakteryzuje się:
-Ograniczeniem dostępu do flagi przez ogień z owego punktu.
-Możliwość prowadzenia ognia na samą flagę.

Analiza własnych sił:
Gdy już określiłeś punkty kluczowe dla każdego celu, musisz ocenić swoje możliwości zajęcia owych punktów. Nigdy nie należy przeceniać swoich sił, gdyż może to doprowadzić do katastrofy. Cele które sobie postawisz, muszą być wykonalne przez siły Tobie powierzone. Nadmierne rozproszenie sił na wiele celów może za skutkować nie zajęciem żadnego.

Analiza sił wroga:
Następnie musisz ocenić siły nieprzyjaciela, co pozwoli Ci ocenić jego możliwości zajęcia celów. Przydatna jest analiza psychologiczna wroga. Czy jest to gracz który pędzi na flagi? Czy jest uważny? Czy naiwny? Jakie miał poprzednie wyniki walk? Te pytania pomogą Ci dostosować swoją taktykę by zadać wrogowi maksymalne straty. Jeśli nie znasz ani wroga ani jego sił nawet w przybliżeniu, taką analizę możesz przeprowadzać na bieżąco, na podstawie ruchów wojsk przeciwnika. Ryzykujesz tylko że nieprzyjaciel pozoruje swoje działania, by zasugerować Ci to co on chce byś myślał. Musisz też ocenić prawdopodobne trasy ruchu i cele wroga, które niekoniecznie muszą być zbieżne z Twoimi.

Połączenie trzech powyższych punktów pozwoli Ci przejść do następnego etapu walki, czyli planu...


Rozdział 2: Plan

Po analizie terenu, samego siebie i wroga, musimy stworzyć plan. Tworzymy go, wybierając punkty kluczowe które chcemy zająć by zapewnić sobie zwycięstwo. Rozważne wybranie punktów kluczowych jest podstawą. Prawdopodobnie nie będziesz w stanie zająć wszystkich. Po wybraniu owych punktów, musisz zaplanować trasy podejścia do nich. Pamiętaj, wojsko musi poruszać się rozproszone, a atakować skupione! Wiele osłoniętych tras podejścia ograniczy Twoje straty od potencjalnego ognia wroga. Trzeba też określić, czy będziesz pierwszy na punkcie kluczowym, czy będzie trzeba go zdobywać. Jeśli musisz go zdobywać (albo bronić), trzeba pamiętać o... (i tutaj trochę masło maślane:), o punkcie kluczowym punktu kluczowego. Wyobraź sobie, że wzgórze które obrałeś jako kontrolujące flagę, też ma flagę na sobie. Musisz wtedy wyznaczyć punkt kontrolujący wzgórze, np. las na jego flance i zadbać o jego zdobycie/utrzymanie. Można traktować pole bitwy jako serię punktów kontrolujących inne punkty.
Kluczowe punkty planu to:
--Wyznaczenie celu
--Wytyczone trasy podejścia do celu
--Skoordynowane uderzenie na przeciwnika.
--Określenie przeszkód terenowych które mogą blokować Twoje lub przeciwnika ruchy i pola ostrzału
--Określenie pól ostrzału Twoich i wroga wojsk.

Bardzo istotne jest, by plan nie kłócił się z celem ( jako ogólne założenie, cel to np. zajęcie tych dwóch flag, czy tego skrzyżowania). Plan musi być stworzony by wypełnić założenia misji, a nie stworzony ad hoc, bez koordynacji z celem misji.


Rozdział 3: Dowodzenie

Dowodzenia wojskami w czasie bitwy, to modyfikowanie planu wraz z rozwojem sytuacji („Żaden plan nie przetrwa pierwszego kontaktu z wrogiem”). Podstawą dowodzenia jest utrzymanie koordynacji wojsk. Nie można dopuścić do sytuacji, że poszczególne grupy (Task-Force/Kampfgruppe) działają osobno, jakby były same na polu bitwy. Nie tylko poszczególne grupy skierowane na różne pod-cele muszą współpracować, również pododdziały każdej grupy, muszą koordynować swoje działania. Konieczna jest współpraca broni pancernej, piechoty i artylerii w czasie i przestrzeni. Skutki braku współpracy można zilustrować przykładem z bitwy CM: Nieprzyjaciel ostrzeliwuje moje pozycje artylerią, ponoszę ciężkie straty. Ale zamiast natychmiast wykorzystać panikę i bałagan w moich wojskach, uderza 5 tur później, gdy moi ludzie już zebrali się z powrotem. W międzyczasie jego czołgi ostrzeliwują inne moje oddziały w innym sektorze. Ten przeciwnik popełnił trzy błędy:

1) Brak spójnego planu i wyznaczonego celu.
2) Brak koordynacji w przestrzeni.
3) Brak koordynacji w czasie.

Połączenie tych błędów za skutkowało masakrą przeciwnika w każdym sektorze, choć miał przewagę ogniową i liczebną i nie osłabione przez ogień wojska. Te błędy ukazują nam jak istotne jest określenie celu, a następnie wykorzystanie wszystkich dostępnych sił do pokonania przeciwnika w tym punkcie. Ten punkt, to tzw punkt ciężkości natarcia (schwerpunkt), w który idzie cały ogień Twoich wojsk. Uderzenie na ten punkt musi być skoordynowane w czasie i przestrzeni. Nie może dojść do zbyt dużych opóźnień pomiędzy kolejnymi fazami (ostrzał artyleryjski/czołgowy, natarcie piechoty), ani zbyt dużego rozproszenia środków ogniowych w przestrzeni.

Na razie się zmęczyłem tym bełkotaniem, ciąg dalszy nastąp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMHQ_Rikimaru
Oberfeldwebel
Oberfeldwebel



Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mizdroy

PostWysłany: Pią 13:27, 24 Lis 2006    Temat postu:

Gut arbeit, soldat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
musk
Statswebel
Statswebel



Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 305
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 14:10, 24 Lis 2006    Temat postu:

Nawet z sensem, gutt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CMHQ_Rikimaru
Oberfeldwebel
Oberfeldwebel



Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mizdroy

PostWysłany: Pią 15:17, 24 Lis 2006    Temat postu:

Ty musk nie czytaj, tobie nie wolno znać wiedzy tajemnej:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum OberKommando der Luftwaffe Strona Główna -> Bar Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin